Home
Deelnemers
Nieuws
Uitreiking
Contact
Winnaars
Partners

Winnaars

Winnaars

Beste Retail Innovatie 2017

Speakap verkozen tot Beste Retail Innovatie 2017!

Speakap heeft met zijn platform de juryprijs Beste Retail Innovatie 2017 gewonnen. Speakap moest het in een pitch opnemen tegen Count3r en 3DAboutme.

Speakap is een besloten en veilig sociaal platform voor je organisatie dat helpt alle medewerkers eenvoudig te bereiken. Onderweg, op kantoor, de productielijn of op de werkvloer Speakap is altijd beschikbaar, ook als je geen toegang hebt tot een pc bijvoorbeeld. Vanaf ieder apparaat met internettoegang kun je communiceren en samenwerken. Waar je ook bent, wat je ook doet. Van het hoofdkantoor naar de winkelvloer en weer terug. Eenvoudig, efficiënt en praktisch.

Beste Retail Innovatie 2016

TryLikes met ‘slimme meetpunten’ verkozen tot Beste Retail Innovatie 2016!

TryLikes heeft met zijn innovatie donderdag 9 juni 2016 de juryprijs ABN AMRO Beste Retail Innovatie 2016 gewonnen. De prijs werd door Wereldhave en Q&A uitgereikt tijdens PROVADA in Amsterdam RAI. TryLikes moest het in een pitch opnemen tegen Swop en de samenwerking van Aurora Lightning en Gooee. De juryleden en vakprofessionals gaven de voorkeur aan Aurora Lightning en Gooee, maar TryLikes wist tijdens zijn pitch genoeg stemmers voor zich te winnen en sleepte daarmee de titel in de wacht. TryLikes is een start-up die realtime customer feedback meet. Via zijn eigen 'slimme meetpunten' stelt hij de consument één duidelijke vraag per keer. De consument kan de vraag beantwoorden met een like of dislike. Via een online dashboard kunnen bedrijven direct resultaten bekijken. Medewerkers zien of, waar en wanneer ze hun prestaties moeten verbeteren. TryLikes helpt bedrijven bij het oplossen van dagelijkse problemen zodat resultaten op hun Key Performance Indicators (KPI’s) verbeteren.

Beste Retail Innovatie 2015

Het was een spannende strijd, maar uiteindelijk vond het publiek Yippie! de Beste Retail Innovatie van 2015!

Hiermee wint Yippie! de verkiezing en daarmee ook de felbegeerde award voor de Beste Retail Innovatie van 2015. Daarnaast mag Yippie! één jaar lang de titel Beste Retail Innovatie 2015 dragen, communiceren met de titel en het logo en verkrijgt Yippie! publiciteit middels de redactionele stukken die geschreven worden door de mediapartners van Q&A.

Beste Retail Innovatie 2014

ITAB is met zijn volautomatische self-checkout de winnaar van de Beste Retail Innovatie Award 2014.

Andere genomineerden waren het dynamic pricingconcept van Media Markt en het POS-systeem van SWEEBR. Na pitches van de drie genomineerden beoordeelden beursbezoekers de EasyFlow self-checkoutservice van ITAB als beste innovatie.

Bij de EasyFlow self-checkout legt een supermarktklant zijn producten op de band. Het systeem herkent de artikelen, al dan niet aan de barcode. “Het meest innovatieve is dat dit systeem producten herkent zonder barcode”, legt key account manager Rob Kardos van ITAB uit. De consument hoeft versproducten als groente en fruit niet langer af te wegen. “De software herkent het product aan zijn vorm en structuur.”