Home
Deelnemers
Nieuws
Uitreiking
Contact
Winnaars
Partners

Nieuws

Nieuws

Speakap verkozen tot Beste Retail Innovatie 2017!

Speakap heeft met zijn platform op donderdag 9 maart 2017 de juryprijs Beste Retail Innovatie 2017 gewonnen. De prijs werd door Wereldhave, ABN AMRO en Q&A uitgereikt tijdens het Retail Outlook Event in Amersfoort. Speakap moest het in een pitch opnemen tegen Count3r en 3DAboutme. De juryleden waren erg verdeeld, maar hadden een lichte voorkeur voor Count3r. Hun mening bepaalde voor 50% wie er met de prijs naar huis ging. De andere 50% werd bepaald door de bezoekers van het evenement. Ondanks de voorsprong van Count3r wist Speakap tijdens zijn pitch genoeg stemmers voor zich te winnen en sleepte daarmee de titel in de wacht.

Speakap is een besloten en veilig sociaal platform voor je organisatie dat helpt alle medewerkers eenvoudig te bereiken. Onderweg, op kantoor, de productielijn of op de werkvloer Speakap is altijd beschikbaar, ook als je geen toegang hebt tot een pc bijvoorbeeld. Vanaf ieder apparaat met internettoegang kun je communiceren en samenwerken. Waar je ook bent, wat je ook doet. Van het hoofdkantoor naar de winkelvloer en weer terug. Eenvoudig, efficiënt en praktisch.

De juryprijs Beste Retail Innovatie valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year en is een award die innovatie binnen de Nederlandse retailsector stimuleert. De onafhankelijke juryleden bediscussieerden de vooraf ingezonden innovaties op basis van een zestal criteria, zoals innovatief vermogen en toepasbaarheid, wat resulteerde in drie genomineerden. Tijdens het event besloot het publiek samen met de jury wie de uiteindelijke winnaar werd.

TryLikes met ‘slimme meetpunten’ verkozen tot Beste Retail Innovatie 2016!

TryLikes heeft met zijn innovatie donderdag 9 juni 2016 de juryprijs ABN AMRO Beste Retail Innovatie 2016 gewonnen. De prijs werd door Wereldhave en Q&A uitgereikt tijdens PROVADA in Amsterdam RAI. TryLikes moest het in een pitch opnemen tegen Swop en de samenwerking van Aurora Lightning en Gooee. De juryleden en vakprofessionals gaven de voorkeur aan Aurora Lightning en Gooee, maar TryLikes wist tijdens zijn pitch genoeg stemmers voor zich te winnen en sleepte daarmee de titel in de wacht. TryLikes is een start-up die realtime customer feedback meet. Via zijn eigen 'slimme meetpunten' stelt hij de consument één duidelijke vraag per keer. De consument kan de vraag beantwoorden met een like of dislike. Via een online dashboard kunnen bedrijven direct resultaten bekijken. Medewerkers zien of, waar en wanneer ze hun prestaties moeten verbeteren. TryLikes helpt bedrijven bij het oplossen van dagelijkse problemen zodat resultaten op hun Key Performance Indicators (KPI’s) verbeteren.

De juryprijs Beste Retail Innovatie valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year en is een award voor het meest innovatieve idee binnen de Nederlandse retailsector. De onafhankelijke juryleden bediscussieerden de vooraf ingezonden innovaties op basis van een zestal criteria, zoals innovatief vermogen en toepasbaarheid, wat resulteerde in drie genomineerden. Tijdens het event besloot het publiek samen met de jury en de vakprofessionals wie de uiteindelijke winnaar werd.

Beste Retail Innovatie 2015

En de winnaar is …

Het was een spannende strijd, maar uiteindelijk vond het publiek Yippie! de Beste Retail Innovatie van 2015! Hiermee wint Yippie! de verkiezing en daarmee ook de felbegeerde award voor de Beste Retail Innovatie van 2015. Daarnaast mag Yippie! één jaar lang de titel Beste Retail Innovatie 2015 dragen, communiceren met de titel en het logo en verkrijgt Yippie! publiciteit middels de redactionele stukken die geschreven worden door de mediapartners van Q&A Research & Consultancy.

Beste Retail Innovatie 2015 De juryprijs Beste Retail Innovatie is een vakprijs binnen het ABN AMRO Retailer of the Year concept en werd dit jaar voor de tweede keer gehouden. Retailers of bedrijven die actief zijn als toeleverancier of als dienstverlener voor retailers komen in aanmerking voor deze award.

Retailers die mee wilden dingen naar de prijs Beste Retail Innovatie 2015 konden hun innovatie of het concept dat hen inspireerde in het begin van dit jaar inschrijven voor de verkiezing. Uit alle ingezonden innovaties werd vervolgens op basis van verschillende criteria, zoals innovatief vermogen, originaliteit, toepasbaarheid, etc., een voorselectie gemaakt van veertien retail innovaties. Tijdens een jurydiner werden de innovaties door de juryleden bediscussieerd, waarna zij hun eigen top 3 aangaven. Hier zijn vervolgens de volgende drie genomineerden uit voortgekomen:

  • Albert Heijn:boodschappen scannen en afrekenen met mobiele telefoon
  • Styleshoots:in-house fotostudio voor professionele productfoto’s
  • Yippie!: gratis add-on die automatisch prijzen vergelijkt tijdens het shoppen

Deze drie genomineerden hebben op dinsdag 2 juni 2015, tijdens PROVADA 2015, hun innovatie gepitcht. Daarna mocht het publiek stemmen op de innovatie die zij de beste retail innovatie van 2015 vonden

Wij feliciteren Yippie! van harte met hun prijs en wensen Yippie! en de andere genomineerden veel succes in de toekomst!

Beste Retail Innovatie 2014

ITAB is met zijn volautomatische self-checkout de winnaar van de Beste Retail Innovatie Award 2014. De award werd woensdag uitgereikt tijdens Retail Event Nederland in Houten.

Andere genomineerden waren het dynamic pricingconcept van Media Markt en het POS-systeem van SWEEBR. Na pitches van de drie genomineerden beoordeelden beursbezoekers de EasyFlow self-checkoutservice van ITAB als beste innovatie.

Bij de EasyFlow self-checkout legt een supermarktklant zijn producten op de band. Het systeem herkent de artikelen, al dan niet aan de barcode. “Het meest innovatieve is dat dit systeem producten herkent zonder barcode”, legt key account manager Rob Kardos van ITAB uit. De consument hoeft versproducten als groente en fruit niet langer af te wegen. “De software herkent het product aan zijn vorm en structuur.”

Op 26 en 27 maart 2014 vond Retail Event Nederland plaats. Retail Event Nederland is dé vakbeurs in de retailsector waarop fysieke retailers zich laten inspireren en informeren over de nieuwste toepassingen en actuele trends binnen de retailsector. De ontwikkelingen in het huidige retaillandschap gaan sneller dan ooit. Retail Event Nederland 2014 bood de retailsector een podium waarop men zich uitgebreid op de hoogte kan laten stellen van de laatste ontwikkelingen en innovaties in de markt.

Tijdens de eerste beursdag op 26 maart 2014 werd onder het concept ABN AMRO Retailer of the Year de juryprijs Beste Retail Innovatie uitgereikt voor het meest innovatieve idee binnen de Nederlandse retailsector. Retailers of bedrijven die actief zijn als toeleverancier of als dienstverlener voor retailers mochten zichzelf inschrijven voor deze award. Aan de hand van verschillende criteria zijn de verschillende innovaties beoordeeld door de deskundige jury. De drie beste Innovaties werden beloond met een nominatie en mochten een pitch verzorgen op Retail Event Nederland 2014. Het publiek beoordeelde vervolgens welke innovatie zichzelf een jaar lang de Beste Retail Innovatie van 2014 mag noemen.